tisdag, april 19, 2016

Volangsjal - nytt mönster

 För några år sedan frihandsstickade jag en volangsjal med garn jag vann på ett stickläger. Ända sedan dess har jag tänkt på att sticka en till volangsjal men den här gången med ett handspunnet garn som huvudgarnet.
 Och nu har jag äntligen gjort det! Jag använde en härva av mitt handspunna entrådiga sjalgarn, ca 100g/350m till huvuddelen av sjalen och ett nystan Sandnes silkmohair till volangen. Av silkmohairen gick det åt ungefär ett halvt nystan så kan funka om man har restgarner också. Jag stickade på stickor 4,00mm. Båda garnerna hittar du i min webbutik www.limmo-design.se
Och jag har även skrivit ner mönstret den här gången så det kan den som vill ladda ner gratis på Ravelry, följ länken här så hittar du mönstret.

Inga kommentarer: