måndag, december 28, 2015

Julgöromål

Hoppas ni alla haft en riktigt trevlig jul och förhoppningsvis kanske någon extra ledig dag nu mellan jul och nyår.
Själv började jag julen lite extra tidigt. Har gjort så de senaste åren att jag åker till mina föräldrar helgen före jul och firar jul med dem och min syster, och så firar jag och min sambo hemma på julafton. Vilket passar mig perfekt och när alla andra stressar över att ge sig ut i jultrafiken då sitter jag lugnt hemma med en stickning!
Idag har jag tillbringat hela dagen i min ateljé och färgat, kardat och ordnat och plockat. Det är otroligt vilken tid det tar bara att plocka iordning och flytta runt saker! Alla som känner mig vet att jag inte är någon som vill ha allt för kalt omkring mig när jag jobbar, helst vill jag ha flera pågående parallella projekt och inte allt för mycket ordning då fungerar jag som bäst. Men problemet är att till och med jag måste ta rejäla röjardagar ibland för till slut går det inte att ta sig in annars.
Jag har dessutom gjort lite ommöbleringar i butiksdelen, ska försöka komma ihåg att fota det imorgon och lägga ut bilder.
De flesta dagar fram till trettonhelgen kommer jag vara på plats ca 10-14 i ateljén, så kika gärna förbi och klappa på lite garn! Jag kan nog skrapa fram både kaffe och pepparkaka att bjuda på.

Inga kommentarer: